- شناسه : 3747
- موضوع : مدیریت
- فرمت اصلی : pptx
- تعداد صفحات : 82
- حجم فایل : 4.28 مگابایت
- در صورت مغایرت با توضیحات
- از طریق چت انلاین و واتساپ
- دانلود سریع پس از خرید فایل
- در هر زمان با چند کلیک سریع
پاورپوینت مروري بر كليات و مفاهيم مديريت رفتار سازماني شامل 82 اسلاید زیبا هست. با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده که قابل ویرایش می باشد و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد. در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت شده است. در ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید.
بخشی از متن پاورپوینت
مديريت رفتار سازماني:
مديريت:
خانم ماري پاركر فالت مديريت را كاركردن با و به وسيله ديگران تعريف كرده است. هربرت سايمون مي گويد مديريت همان فرايند تصميم گيري است. مديريت فراگرد به كارگيري كارا و موثر منابع مادي و انساني بر مبناي نظام ارزشي پذيرفته شده جامعه است كه از طريق برنامه ريزي، سازماندهي، بسيج منابع و امكانات، هدايت و رهبري و كنترل عمليات براي دستيابي به اهداف تعيين شده صورت مي پذيرد.
رفتار:
تمامي فعاليتهاي قابل مشاهده افراد. يعني آنچه افراد انجام مي دهند را رفتار گويند.
سازمان:
سازمان عبارت است از فرايندهاي نظام يافته از روابط متقابل افراد براي دست يافتن به هدفهاي معين
گروهي از واحدها و افراد که براي رسيدن به هدفي مشترک با ضوابط و ارتباطهاي مشخص با هم همکاري مي نمايند
مديريت به دو حوزه تقسيم مي شود:
حوزه رفتاري: به علت رفتار خاص افراد در سازمانها توجه دارد.
حوزه فرآيندي: شامل فرآيندهاي مديريت، برنامه ريزي، سازماندهي، بسيج منابع و امكانات، کنترل
موضوع رفتار سازماني پاسخ به سوالات زير است:
1- چرا هر کس به گونه اي خاص رفتار مي کند؟
2- به چه دليل در موقعيت ها يکسان افـراد عکس العمل هاي متفاوتي بروز مي دهند؟
3- چرا بين چند سازمـان که تشکيلات ظاهـرا مشابهي دارنـد و يکسان اداره مي شوند، برخي موفق تر هستند؟
4- چـرا مـديـرانـي که مـوفقترنـد بيشتر اوقات خود را صـرف کارکنان سازمان خود مي کنند؟
تعريف رفتار سازماني:
رفتار سازماني كه به اختصار (OB) ناميده مي شود، رشته مطالعاتي است كه تاثير سه تعيين كننده رفتار در سازمان، يعني: افراد، گروه ها و ساختار سازماني، را بر رفتاركاركنان مورد مطالعه قرار مي دهد و هدفش بالا بردن مهارت هاي مديران براي شناخت علل رفتار، پيش بيني رفتار و تغيير رفتار افراد است.
بعبارت ديگر رفتار سازماني عبارتست از مطالعه منظم (سيستماتيك) اعمال و رفتاري كه مردم درسازمان از خود نشان مي دهند.
فهرست مطالب :
مديريت رفتار سازماني
مقدمه رفتار سازماني
رفتار سازماني از ديدگاه باري استاو
تعريف رفتار سازماني
حيطه هاي مطالعاتي رفتارسازماني
رفتار سازماني بدنبال دادن چه دانشي به مديران است؟
سطوح تغييردرافراد
انواع مدلهاي مطالعه رفتار در سازمانها
مديريت رفتار فردي
عوامل موثر در رفتار فردي
خطاهاي ادراكي
كاربردهاي فرايند ادراك
تعريف انگيزه، انگيزش و رفتار
توصيه هايي براي بهبود انگيزش سازماني
ارزش، نگرش و شخصيت
حالات من شخصيت
مديريت رفتار گروهي
فرايند شكل گيري و توسعه گروه
تعریف و فرآیند ارتباطات
انواع الگوهاي ارتباطي
رهبری
تضاد و تعارض در سازمان
مديريت پويايي هاي سازماني
خلاقيت، نوآوري و بهره وري
بهره وري و عملكرد سازمان
كاركردهاي فرهنگ سازماني
مديريت تحول و تغییر
بهبود عملكرد و رفتار سازماني
عوامل موثر براي افزايش سطح بهره وري
روش هاي بهبود عملكرد رفتار سازماني
پیش نمایش بخشی از صفحات پاورپوینت