پاورپوینت ولوو امن ترین شرکت خودروسازی جهان که توانست طرز تفکر کارآفرینی را در میان کارکنان جا بیندازد - دانلود تحقیق ، پاورپوینت و پروژه دانشجویی

پاورپوینت ولوو امن ترین شرکت خودروسازی جهان که توانست طرز تفکر کارآفرینی را در میان کارکنان جا بیندازد
  • شناسه : 2900
  • فرمت اصلی : pptx
  • تعداد صفحات : 149
  • حجم فایل : 1.32 مگابایت
قیمت : 98000 تومان
  • در صورت مغایرت با توضیحات
  • از طریق چت انلاین و واتساپ
  • دانلود سریع پس از خرید فایل
  • در هر زمان با چند کلیک سریع

پاورپوینت ولوو امن ترین شرکت خودروسازی جهان که توانست طرز تفکر کارآفرینی را در میان کارکنان جا بیندازد

تاریخچه برند ولوو

کمپانی ولوو یکی از برندهای خودرویی است که سهم بزرگی در شکل‌گیری خودروسازی در جهان دارد؛ زیرا فعالیت‌های این برند تنها به تولید اتومبیل محدود نمی‌شود و نقش بزرگی در صنعت ایفا می‌کند. این کمپانی مانند دیگر برندها سرد و گرم روزگار را کشیده و برای تبدیل شدن به یکی از غول‌های خودروسازی جهان، پستی و بلندی‌های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است. نام برند ولوو، هم‌ خانواده ایمنی، کیفیت و اطمینان است. ولوو در طول تاریخ از همان ابتدا، به کاربردی بودن معروف بوده است.

 

معرفی برند ولوو

ولوو (Volvo Group) یک برند چندملیتی سوئدی تبار است که نقش مهمی در صنعت خودروسازی دارد. این کمپانی در زمینه‌های دیگری همچون ساخت، پخش و فروش کامیون، اتوبوس و تجهیزات ساخت و ساز و حتی زمینه‌های گسترده‌تری نیز فعالیت می‌کند. سال ۲۰۱۶، ولوو به عنوان دومین سازنده بزرگ کامیون‌های سنگین در دنیا شناخته شد. اداره مرکزی این شرکت در گوتنبرگ سوئد واقع شده است.

تا سال ۱۹۹۹ و پیش از فروخته شدن به کمپانی موتور فورد (Ford Motor Company)، ولوو بخشی از AB Volvo محسوب می‌شد. از سال ۲۰۱۰ تا به امروز، این شرکت متعلق به کمپانی چینی جیلی Geely Holding Group)) است.

 

تاریخچه خودروسازی ولوو

ابتدا برند ولوو به عنوان علامت تجاری بلبرینگ SKF در سال ۱۹۱۱ ثبت شد. دلیل انتخاب این نام، کلمه Volvere در لاتین بود که به معنای “من می‌چرخم” است. در سال ۱۹۲۴، دو بنیان‌گذار SKF، یعنی اسار گابریلسن و گوستاو لارسن، سرنوشت کمپانی را تغییر دادند. گابریلسن که مدیر فروش و لارسن که مهندس بود، تصمیم گرفتند که یک خودروی سوئدی بسازند که مناسب جاده‌های پر از پستی و بلندی و آب و هوای سرد کشورشان باشد. بنابراین در آگوست ۱۹۲۶، یعنی دو سال بعد، AB Volvo فعالیتش را آغاز کرد.

تقریبا یک سال گذشت و در طول این مدت، نسخه‌های اولیه ساخته و اقدامات لازم برای تولید یک خودروی ملی انجام شد. بنابراین تمامی تمهیدات لازم برای تولید خودرو در گروه SKF سر و سامان گرفته بود. هرچند که گروه ولوو، مبدا حیات این کمپانی را روزی می‌دانند که اولین ماشین ولوو کارخانه را ترک کرد و وارد بازار شد، یعنی سال ۱۹۲۷٫ در آن سال، تنها ۲۸۰ دستگاه خودرو ساخته شد. پس از رونمایی از اولین کامیون در سال ۱۹۲۸، این برند شهرت بین المللی کسب و تمام توجهات را به خود جلب کرد.

پس از گذشت دو سال، زندگی این کمپانی از این رو به آن رو شد، چرا که موفق به فروش ۶۳۹ دستگاه ماشین ولوو و صادر کردن کامیون‌های خود به اروپا شد. این موفقیت برای یک برند ملی نسبتا تازه کار، رویایی عظیمی بود.

البته که این شرکت نیز مانند دیگر کمپانی‌های هم دوره‌ای خودش از گزند جنگ جهانی دوم در امان نماند. فروش جهانی ماشین‌های سواری این برند، تا پس از پایان جنگ، رونق چندانی نداشت.

سال ۱۹۳۵ بود که SKF تصمیم گرفت سهام‌های خود در کمپانی را بفروشد، چرا که در بورس اوراق بهادار استکهلم معرفی شده بود. Pentaverken که برای این کمپانی موتور تولید می‌کرد، در همان سال توسط کارخانه خریداری شد. تا هفت سال بعد، این برند محبوب موفق شد کمپانی مهندسی Svenska Flygmotor را نیز از آن خود کند و سپس نامش را به Volvo Aero تغییر دهد. در همین حین، ولوو هر روز برای بزرگتر شدن تلاش می‌کرد.

اولین اتوبوس خود را که B1 نام داشت، در سال ۱۹۳۴ وارد بازار کرد. همانطور که در مقدمه گفته شد، فعالیت‌های این برند تنها به خودروسازی محدود نبود و نیست. بنابراین در اوایل دهه ۴۰ میلادی، ساخت موتورهای هواپیما نیز به طیف گسترده محصولات تولیدی کارخانه اضافه شد. این موفقیت‌های پیاپی، هر روز به جهانی شدن این غول خودروسازی کمک کرده و راه آینده‌ای روشن را برایش هموار می‌کرد.

درست سال ۱۹۶۳ بود که این برند به طور رسمی بین‌المللی شد و اولین کارخانه خود را در هلفیکس نوا اسکوشیا در کانادا احداث کرد. اما پیش از آن موفق شد کارخانه سوئدی ساخت و ساز و تجهیزات کشاورزی Bolinder-Munktell را هم خریداری کند. در سال ۱۹۷۳، نام این کارخانه به Volvo BM تغییر یافت. پس از مدتی، این کارخانه به Valmet فروخته و هر آنچه از آن باقی مانده بود بعدها به Volvo Construction Equipment تبدیل شد.

 

شرکت ولوو چگونه با استخدام نیروی مناسب هویت جدیدی پیدا کرد

شرکت ولوو برای استخدام نیروهای جدید هزینه‌ی زیادی کرد. نتیجه‌ی این استراتژی این بود که توانست طرز تفکر کارآفرینی را میان کارمندان جا بیندازد و دوباره وارد بازار رقابت شود.

اغلب شرکت‌های بزرگ دوست دارند به محلی برای جذب نیروهای با استعداد تبدیل شوند. اما زمانی که مدیرعامل‌ها به بررسی کارمندان استخدام‌شده می‌پردازند متوجه می‌شوند برخی از اعضای تیم مهارت‌های لازم برای روبه‌رو شدن با چالش‌های جدید شرکت را ندارند. در چنین شرایطی از استراتژی ادغام و اکتساب (M&A) برای حل مشکل استفاده می‌شود. ولوو یکی از شرکت‌هایی است که طی چند دهه‌ی اخیر از این استراتژی برای بازیابی هویت شرکت استفاده کرده است. این برند سال‌های زیادی در موقعیت فعلی خود باقی مانده بود و هیچ پیشرفتی نداشت.

ماشین‌های تولیدشده توسط این شرکت نمی‌توانستند با برندهای مجللی مانند مرسدس، بی‌ام‌و و آئودی رقابت کنند. این شرکت حتی توان رقابت با برندهایی مانند تویوتا و جی‌ام نیز نداشت. اما زمانی که این برند سوئدی در سال ۲۰۱۰ توسط فورد به شرکت چینی جیلی فروخته شد، رهبران جدید آن تصمیم گرفتند محصولات آن را به محصولاتی پیشتاز در این زمینه تبدیل کنند.

پیش از هر کاری مدیرعامل و مدیر منابع انسانی این شرکت به بررسی وضعیت کارمندان فعلی شرکت پرداختند. نتیجه‌ی بررسی این بود که برند ولوو برای تولید محصولات جدید به کارمندانی با مهارت‌های متفاوت نیاز خواهد داشت. بدنه‌ی فعلی ماشین‌های ولوو تفاوت زیادی با محصولاتی دارند که ۱۰ سال پیش تولید می‌شدند. در زمان‌های گذشته شرکت‌های خودروسازی به مهندسان مکانیک بیشتر نیاز داشتند اما امروز شغل آن‌ها توسط مهندسان نرم‌افزار گرفته می‌شود؛ زیرا ماشین‌ها بیش از هر زمانی به کامپیوتر تبدیل شده‌اند. دلیل دیگر مدیران جدید شرکت برای تغییر نیروی انسانی این بود که آن‌ها معتقد بودند استعدادهای جدید می‌توانند فرهنگ قدیمی شرکت را با فرهنگ جدید کارآفرینی جایگزین کنند.

 

 

فهرست

همه چیز درباره کمپانی خودروسازی ولوو

تاریخچه شرکت ولوو

معرفی برند ولوو

همکاری شرکت های ولوو و رنو

ولوو پس از رنو

فعالیت های اخیر ولوو وهمکاری با دانشگاه های دنیا

ولوو امن ترین خودرو های دنیا را می سازد

هدفگذاری شرکت ولوو

تبلیغ خلاقانه شرکت خودروسازی ولوو برای نمایش عملکرد آرام سیستم فرمان کامیون های جدیدش با کمک ژان کلود ون دام

اهمیت ایمنی و جان انسان‌ها درشرکت ولوو

معرفی ۶ تکنولوژی برتر ولوو برای ایمنی خودرو

تکنولوژی‌های آینده‌نگرانه ولوو برای ایمنی خودرو

ناگفته هایی در مورد شرکت ولوو سوئد

ولوو و تولید خودروی سنگین

تولیدات اتوبوس ولوو

ولوو و ورود به بازار خودروی سبک

شرکت ولوو چگونه با استخدام نیروی مناسب هویت جدیدی پیدا کرد

ولوو ونیاز به کارمندانی ماهر

نقش مهندسان نرم افزاردرطراحی محصولات ولوو

قدم اول-مدیرمنابع انسانی دربخش نوآوری

قدم دوم-گسترش چشم انداز خارجی شرکت

قدم سوم-سیستمی قوی برای ادغام استعدادهای جدید

آموزش دادن کارمندان

تغییرات بزرگ درولوو

داستان موفقیت شرکت ولوو نشان

درآمدزایی جدید شرکت ولوو!

شرکت ولوو خودرویی براساس آناتومی بانوان طراحی می‌کند

رویکرد ولوو به ایمنی

نظراندیشمندان مسایل فنی درمورد ایمنی ولوو

طراحی مهار ایمنی سه نقطه ای در کمربندهای ایمنی

تغییر استراتژی ولوو: فقط خودروهای الکتریکی

بیانیه شرکت ولوو

توسعه همکاری مرسدس بنز و ولوو

اولین کامیون های سنگین برقی ولوو سال ۲۰۲۲ به جاده می زنند

اپلیکیشن ولوو می تواند عادت های رانندگی کاربران را ردیابی کند

برقی شدن حمل و نقل استرالیا توسط شرکت ولوو

تجزیه و تحلیل SWOT ولوو

ولوو PESTEL و تجزیه و تحلیل محیط

کاربرد آنالیز pestel در کسب کارها

عوامل سیاسی تاثیرگذار درسرمایه گذاری و مشارکت

عوامل اقتصادی موثر

عوامل اجتماعی تاثیرگذار

عوامل تکنولوژیکی تاثیرگذار

عوامل محیطی تاثیرگذار

عوامل قانونی تاثیرگذار

تجزیه و تحلیل بازاریابی Volvo 5C

استفاده از مدل ۵C در ولوو

شرکت

جدول زیر SWOT را به صورت خلاصه شده ارائه می کند:

مشتری

رقبا

همکاران

سازمان

محتوا

مدل ۷ اس مکنزی درشرکت ولوو

۷ عنصر شناسایی شده در مدل McKinsey 7s را می توان به عنوان ماهیت سخت یا نرم طبقه بندی کرد. آنها به شرح زیر شناسایی می شوند:

کاربرد مدل ۷اس مکنزی درولوو

عناصر سخت

عناصر نرم

تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش ولوو

بهبود جریان مواد، اطلاعات و امور مالی

چالش های تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش

تحلیل زنجیره ارزش پورتر

زنجیره ارزش پورتر

فعالیت های ثانویه

مزایای رقابتی از طریق تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش ولوو

مزیت های رقابتی

تمایز از طریق فعالیت های زنجیره ارزش اولیه

عملیات

لجستیک خروجی

تمایز از طریق فعالیت های زنجیره ارزش ثانویه

مثال تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش

تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش درولوو

 

با 149 اسلایدتخصصی

 

    قیمت : 98000 تومان

    خرید و دانلود

    • پاورپوینت ولوو امن ترین شرکت خودروسازی جهان که توانست طرز تفکر کارآفرینی را در میان کارکنان جا بیندازد

    • شناسه محصول :2900
    • موضوع : مدیریت
    • فرمت اصلی فایل : pptx
    • تعداد صفحات : 149
    • حجم فایل: 1.32 مگابایت
برای دانلود فایل کافیه روی دکمه "خرید و دانلود" کلیک کنید تا صفحه "پیش فاکتور خرید" برای شما باز بشه و توی این صفحه مشخصات خودتون رو با دقت ثبت کنید و روی دکمه "پرداخت آنلاین" کلیک کنید و بعد از اینکه توی صفحه بانک مشخصات کارت بانکی خودتون رو ثبت کردید و پرداخت انجام شد ، صفحه دانلود فایل باز میشه و می تونید فایل مورد نظر رو همراه با فایل هدیه به راحتی دانلود کنید.
توی سایت درآمد برتر برای هر خریدار یک فایل هدیه در نظر گرفتیم که بلافاصله بعد از اولین خرید ، این فایل رو هم می تونید به راحتی دانلود کنید. لینک دانلود این فایل به همراه لینک دانلود فایل خریداری شده ، بعد از پرداخت به شما نمایش داده میشه. عنوان فایل هدیه "چطور محصولات آموزشی پرفروش بسازیم" هست که قیمتش 29000 تومنه و بصورت رایگان در اختیار شما قرار داده میشه.
بله. بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین ، صفحه دانلود فایل برای شما نمایش داده میشه و می تونید اون فایل رو به راحتی دانلود کنید.
در سایت درآمد برتر چند روش پشتیبانی رو برای راحتی شما در نظر گرفتیم تا با سرعت بیشتری به پیام های شما رسیدگی کنیم. برای دریافت سریع فایل می تونید از طریق پشتیبانی آنلاین و یا از طریق شماره های 09192682620 و 09909964245 در واتساپ با ما در ارتباط باشید و ایمیل و شماره همراهی که در زمان خرید ثبت کردید رو ارسال کنید تا فایل رو برای شما بفرستیم. همچنین می تونید از فرم تماس با ما و یا از طریق تیکت در حساب کاربری خودتون این مشخصات رو برای ما ارسال کنید تا فایل رو به ایمیل شما بفرستیم.
اگه فایل با توضیحات همخوانی نداره کافیه از طریق تیکت این موضوع رو به ما اطلاع بدید. ما فایل رو بررسی میکنیم و یا فایل اصلی رو به ایمیل شما میفرستیم و یا اینکه هزینه ای که پرداخت کردید رو به حسابتون برگشت میزنیم. توضیحات کامل تر در این خصوص رو می تونید توی صفحه "راهنمای خرید و دانلود" مطالعه کنید.
برای اینکه در زمان پرداخت آنلاین به مشکل برخورد نکنید باید V P N خاموش باشه و از مرورگرهای موزیلا فایرفاکس و کروم استفاده کنید. و ضمنا در صفحه "پیش فاکتور خرید" مشخصات خودتون رو به شکل صحیح وارد کنید. این موضوع رو در نوشتن ایمیل هم در نظر داشته باشید که ایمیلی که فعال هست و بهش دسترسی دارید رو بنویسید. ایمیل صحیح به این شکله daramadebartar.ir@gmail.com