بررسی و رتبه بندی نقش اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجو - دانلود تحقیق ، پاورپوینت و پروژه دانشجویی

بررسی و رتبه بندی نقش اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجو
  • شناسه : 161
  • فرمت اصلی : doc
  • تعداد صفحات : 156
  • حجم فایل : 0.79 مگابایت
قیمت : 23900 تومان
  • در صورت مغایرت با توضیحات
  • از طریق چت انلاین و واتساپ
  • دانلود سریع پس از خرید فایل
  • در هر زمان با چند کلیک سریع

بررسی و رتبه بندی نقش اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجو

چکیده:

همراه با رقابتی شدن دانشگاه¬ها در امر جذب دانشجو در سطح ملی و بین¬المللی بسیاری از دانشگاه¬های جهان درصدد برآمده¬اند تا سلائق داوطلبان خود را شناسایی و بر اساس آن¬ها برای دانشگاه برنامه¬ریزی کنند که برای این منظور از روش¬ها و ابزارهای بازاریابی استفاده می¬کنند. در ایران هنوز دانشگاه¬ها به طور جدی به این امر نپرداخته-اند؛ در نتیجه هدف این مطالعه بررسی  و رتبه¬بندی نقش  اجزای آمیخته بازاریابی از حیث میزان تأثیرگذاری در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان در دانشگاه ایلام می‌باشد.

پژوهش حاضر شامل 6000  نفر دانشجو در دانشگاه ایلام می‌باشد که تعداد 360 پرسشنامه  توزیع و تمامی آن‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با استفاده از نرم‌افزار SPSS18 و LISREL 8.80 داده‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بررسی‌ها نشان داد که تمام آمیخته¬های بازاریابی مورد مطالعه در انتخاب دانشگاه توسط دانشجو تأثیر دارند و با توجه به مفهوم  آمیخته بازاریابی و نقش آن، مدیران دانشگاه باید ترکیبی از آمیخته¬ که در این دانشگاه کاربردی¬تر است و در زمینه جذب دانشجو می¬تواند موفق¬تر عمل کند، را تعریف و با نهایت تلاش و دقت اجرا کنند تا بتوانند در محیط بازار رقابتی پیروز میدان باشند.
واژگان کلیدی: آمیخته بازاریابی، فرایند انتخاب، انتخاب دانشگاه.  

 

فهرست مطالب

فصل اول 1
کلیات تحقیق 1
1-1 مقدمه 1
1-2 بیان مسئله 1
1-3 اهمیت وضرورت تحقیق 3
1-4 اهداف تحقیق 4
1-4-1 اهدف کلی 4
1-4-2 اهداف جزئی 4
1-5 سؤالات تحقیق 4
1-5-1 سؤالات کلی  4
1-5-2 سؤالات جزئی 5
1-6  قلمرو تحقیق 5
1- 7   روش¬شناسی تحقیق 5
1-8 کاربرد نتایج تحقیق 6
1-9 متغیرهای تحقیق 7
1- 10 تعریف متغیرها 7
1-10-1 تعریف مفهومی متغیرها 7
1-10-2 تعریف عملیاتی متغیرها 8
1-11 تعریف واژه-ها 9
فصل دوم  10
ادبیات و پیشینه تحقیق 10
2-1 مقدمه 10
2-2 تعریف بازاریابی 10
2-3 آمیخته بازاریابی 12
2-4 تعریف و مفهوم تصمیم-گیری 13
2-5- رفتار مصرف-کننده 15
2-5-1  گرایش خریدار   16
2-6  خدمات 19
2-6-1 تعریف خدمات 19
2-6-2  ویژگی¬های خدمات  20
2-6-3  انواع خدمات  21
2-6-4  آمیخته¬ی بازاریابی خدمات 22
2-7  بازاریابی در آموزش عالی 24
2-8- آمیخته بازاریابی در آموزش عالی 24
2-9  اجزای آمیخته بازاریابی مؤثر در انتخاب دانشگاه توسط دانشجو 25
2-9-1 محصول(خدمت 25
2-9-2  قیمت 29
2-9-3  ترفیع 33
2-9-3-1 تبلیغات 34
2-9-3-2 پیشبرد فروش 35
2-9-3-3  روابط عمومی 35
2-9-3-4 فروش شخصی 36
2-9-3-5 بازاریابی مستقیم 36
2-9-4  مکان 37
2-9-5  افراد (اساتید وکارکنان دانشگاه)  39
2-9-6  شواهد فیزیکی 40
2- 9- 7 عملیات یا فرآیند 41
2-10 پژوهش¬های داخلی 43
2-11  پیشینه خارجی 43
2-12  مطالعه مروری دانشگاه ایلام 51
2-13 نتیجه‌گیری و ارائه مدل مفهومی تحقیق 53  
فصل سوم 55
روش تحقیق 55
3-1  مقدمه 55
3-2   روش¬شناسی تحقیق 55
3-3  فرایند تحقیق 56
3-3-1 جامعه آماری مورد مطالعه 56
3-3-2  نمونه-یآماری 56
3-3-3- روش نمونه-گیری 56
3-3-4- روش تعیین حجم نمونه 56
3-4  منابع و روش¬های گردآوری اطلاعات 57
3-4-1  مطالعات کتابخانه-ای 57
3-4-2  مطالعات میدانی 57
3-5  تحلیل پرسشنامه 57
3-6  قابلیت اعتماد یا پایایی پرسشنامه 58
3-7   تعیین اعتبار یا روایی پرسشنامه 59
3-8- روش تجزیه و تحلیل داده-ها 59  
3-8- 1 آزمون کولموگروف – اسمیرنوف 60
3-8-2 مدل الگوسازی معادلات ساختاری 60
3-8-3  معیارهای برازش 60
3-9  خلاصه فصل  63
فصل چهارم 64
تجزیه و تحلیل داده‌ها 64
4-1 مقدمه 64
4-2تجزیه و تحلیل داده‌ها 64
4-2-1تحلیل‌های توصیفی 64
4-2-1-1 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت 65
4-2-1-2 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب دانشکده 66
4-2-1-3 توزیع فراوانی پاسخگویان براساس مقطع تحصیلی 66
4-2-1-4 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب بومی یا غیربومی 67
4-2-1-5 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سن 68
4-2-1-6  توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب  دوره¬های آموزشی شبانه و روزانه 68
4-2-1-7 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب متغیرهای مفهوم نهفته¬ی آمیخته بازاریابی 69
4-3  استاندارسازی ابزار اندازه‌گیری مفاهیم تحقیق 69
4-3-1 تحلیل عاملی تأییدی آمیخته¬های بازار 70
4-3-2- تحلیل عاملی تأییدی مفهوم نهفته¬ی آمیخته بازاریابی 72
4-4- آزمون نرمال بودن داده-ها 74
4-4-1 محاسبه چولگی و کشیدگی  74
4-4-2 آزمون شاپیرو¬-ویلک یا آزمون کولموگروف-اسمیرنوف 74
4-5  نتایج حاصل از بررسی، تجزیه و تحلیل سؤالات 75
4-5-1 نتایج حاصل از بررسی سؤال اول تحقیق 75
4-5-2 نتایج حاصل از بررسی سؤال دوم تحقیق 76
4-5-3 نتایج حاصل از بررسی سؤال سوم تحقیق 77
4-5-4 نتایج حاصل از بررسی سؤال چهارم تحقیق 77
4-5-5 نتایج حاصل از بررسی سؤال پنجم تحقیق 78
4-5-6 نتایج حاصل از بررسی سؤال ششم تحقیق 79
4-5-7  نتایج حاصل از بررسی سؤال هفتم تحقیق 80
4-5-8 رتبه¬بندی اجزای آمیخته 80
4-6 تحلیل براساس ویژگی جمعیت شناختی 85
4-6-1 تأثیر جنسیت بر هرکدام از متغیرها 85
4-6-2 تأثیر سن بر هرکدام از متغیرها 86
4-6-3  تأثیر دانشکده بر هرکدام از متغیرها 86
4-6-4 تأثیر بومی و غیر بومی بودن  بر هرکدام از متغیرها 87
4-6-5 تأثیر دوره¬های آموزشی روزانه و شبانه بر هرکدام از متغیرها 87
4-6-6 تأثیر تحصیلات بر هرکدام از متغیرها 88
4-7خلاصه فصل 89
فصل پنجم 90
نتیجه¬گیری و پیشنهادات 90
5-1  مقدمه 90
5-2 نتایج حاصل از بررسی سؤالات پژوهش 90
5-2-1 نتایج حاصل از سؤال اول 90
5-2-2 نتایج حاصل از سؤال دوم 91
5-2-3 نتایج حاصل از سؤال سوم 91
5-2-4 نتایج حاصل از سؤال چهارم 92
5-2-5 نتایج حاصل از سؤال پنجم 92
5-2-6 نتایج حاصل از سؤال ششم 93
5-2-7 نتایج حاصل از سؤال هفتم 93
5-3 پیشنهادات 94
5-3-1پیشنهاد به مدیران دانشگاه 94
5-3-2 پیشنهاد به محققین آینده 95
5-3-3 محدودیت تحقیق 95
فهرست منابع 96
ضمایم 105
خروجی نرم¬افزار لیزرل 105
مدل¬های اندازه‌گیری متغیر های آمیخته بازاریابی 106

 

فهرست جدول ها

جدول 2-1 خلاصه مطالعات انجام شده بازاریابی خدمات 23
جدول 3-1 منابع مورد استفاده جهت اندازه‌گیری سازه‌های مدل 58
جدول 3- 2 دامنه پایای 58
جدول 3-3 پایایی پرسشنامه به تفکیک هر متغیر 58
جدول شماره 4-1 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت 65
جدول 4-2 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب دانشکده 66
جدول4-3 توزیع فراوانی پاسخگویان براساس مقطع تحصیلات 66
جدول 4-4 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب بومی یا غیربومی 67
جدول 4-5 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب  سن 68
جدول4-6 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب دوره¬های آموزشی شبانه و روزانه بودن 68
 جدول 4-7 توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب متغیرهای مفهوم نهفته¬ی آمیخته بازاریابی 69
جدول 4-8  تحلیل عامل تأییدی آمیخته¬های بازار 69
جدول4-9 بار عاملی اجزای آمیخته بازار 70
جدول 4-10  بار عاملی آمیخته¬های بازار 71
جدول4-11 شاخص¬های برازش مدل انداز¬گیری متغیرهای تحقیق 73
جدول 4-12 آزمون نرمال بودن داده¬ها (محاسبه چولگی و کشیدگی 74
جدول 4-13  آزمون نرمال بودن داده ها (آزمون کولموگروف-اسمیرنوف 75
جدول 4-14 آماره¬های تی یک نمونه¬ای متغیر قیمت 76
جدول 4-15 نتایج حاصل آزمون تی یک نمونه¬ای متغیر قیمت 76
جدول 4-16 آماره¬های تی یک نمونه¬ای متغیر مکان 76
جدول 4-17 نتایج حاصل آزمون تی یک نمونه¬ای متغیر مکان 76
جدول 4-18 آماره¬های تی یک نمونه¬ای متغیر ترفیع 77
جدول 4-19 نتایج حاصل آزمون تی یک نمونه¬ای متغیر ترفیع 77
جدول 4-20 آماره¬های تی یک نمونه¬ای متغیر شواهد فیزیکی 78
جدول 4-21 نتایج حاصل آزمون تی یک نمونه¬ای متغیر شواهد فیزیکی 78
جدول 4-22  آماره¬های تی یک نمونه¬ای متغیر محصول 78
جدول 4-23 نتایج حاصل آزمون تی یک نمونه¬ای متغیر محصول 79
جدول 4-24 آماره¬های تی یک نمونه¬ای متغیر فرایند 79
جدول 4-25 نتایج حاصل آزمون تی یک نمونه¬ای متغیر فرایند 79
جدول 4-26 آماره¬های تی یک نمونه¬ای متغیر افراد 80
جدول 4-27 نتایج حاصل آزمون تی یک نمونه¬ای متغیر افراد 80
جدول 4-28 رتبه¬بندی اجزای آمیخته بازاریابی 80
جدول 4-29 آماره¬های آزمون رتبه¬های دبلیو کندال اجزای آمیخته بازاریابی 81
جدول 4-30  رتبه¬بندی اجزای آمیخته محصول 81
جدول 4-31  آماره های آزمون رتبه¬های دبلیو کندال آمیخته محصول 81
جدول 4-32 رتبه¬بندی اجزای آمیخته ترفیع 82
جدول 4-33 آماره های آزمون رتبه¬های دبلیو کندال آمیخته ترفیع 82
جدول 4-34 رتبه¬بندی اجزای آمیخته شواهد 82
جدول 4-35 آماره¬های آزمون رتبه¬های دبلیو کندال آمیخته شواهد 83
جدول 4-36 رتبه¬بندی اجزای آمیخته افراد 83
جدول4-37 آماره¬های آزمون رتبه¬های دبلیو کندال آمیخته افراد 83
جدول 4-38 رتبه¬بندی اجزای آمیخته مکان 83
جدول4-39 آماره¬های آزمون رتبه¬های دبلیو کندال آمیخته مکان 84
جدول 4-40 رتبه¬بندی اجزای آمیخته قیمت 84
جدول 4-41 آماره¬های آزمون رتبه¬های دبلیو کندال آمیخته قیمت 84
جدول 4-42 رتبه¬بندی اجزای آمیخته فرایند 85
جدول 4-43 آماره¬های آزمون رتبه¬های دبلیو کندال آمیخته فرایند 85
جدول 4-44 تأثیر آمیخته¬ها در بین دو جنس 85
جدول 4-45 تأثیر آمیخته¬ها در بین سنین مختلف 86
جدول 4-46 تأثیر آمیخته¬ها در بین دانشکده-ها 86
جدول 4-47 تأثیر آمیخته¬ها در بین افراد بومی و غیر بومی 87
جدول 4-48 تأثیر آمیخته¬ها در بین دوره¬های آموزشی شبانه و روزانه 87
جدول 4-49 تأثیر آمیخته¬ها در بین سطوح مختلف تحصیلی 88

 

فهرست نمودارها

نمودار 4-1 درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت 65
نمودار 4-2 درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب دانشکده  66
نمودار 4-3  درصد فراوانی پاسخگویان بر اساس مقطع تحصیلی 67
نمودار 4-4 درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب بومی یا غیر بومی 67
نمودار 4-5- درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب سن 68
نمودار 4-6- درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب نوع دوره¬های آموزشی شبانه روزانه 69

 

فهرست شکل ها

شکل 2-1 مدل مفهومی تحقیق  54
شکل 4-3-2-1- تحلیل عامل تأییدی مفهوم نهفته¬ی آمیخته بازاریابی بر اساس مقدار استاندارد شده 72
شکل 4-3-2-2-تحلیل عامل تأییدی مفهوم نهفته¬ی آمیخته بازاریابی بر اساس مقدار t 72

 

عنوان : بررسی و رتبه بندی نقش اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجو

فرمت : doc

تعداد صفحات : 143

    قیمت : 23900 تومان

    خرید و دانلود

    • بررسی و رتبه بندی نقش اجزای آمیخته بازاریابی در فرایند انتخاب دانشگاه توسط دانشجو

    • شناسه محصول :161
    • موضوع : مدیریت
    • فرمت اصلی فایل : doc
    • تعداد صفحات : 156
    • حجم فایل: 0.79 مگابایت
برای دانلود فایل کافیه روی دکمه "خرید و دانلود" کلیک کنید تا صفحه "پیش فاکتور خرید" برای شما باز بشه و توی این صفحه مشخصات خودتون رو با دقت ثبت کنید و روی دکمه "پرداخت آنلاین" کلیک کنید و بعد از اینکه توی صفحه بانک مشخصات کارت بانکی خودتون رو ثبت کردید و پرداخت انجام شد ، صفحه دانلود فایل باز میشه و می تونید فایل مورد نظر رو همراه با فایل هدیه به راحتی دانلود کنید.
توی سایت درآمد برتر برای هر خریدار یک فایل هدیه در نظر گرفتیم که بلافاصله بعد از اولین خرید ، این فایل رو هم می تونید به راحتی دانلود کنید. لینک دانلود این فایل به همراه لینک دانلود فایل خریداری شده ، بعد از پرداخت به شما نمایش داده میشه. عنوان فایل هدیه "چطور محصولات آموزشی پرفروش بسازیم" هست که قیمتش 29000 تومنه و بصورت رایگان در اختیار شما قرار داده میشه.
بله. بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین ، صفحه دانلود فایل برای شما نمایش داده میشه و می تونید اون فایل رو به راحتی دانلود کنید.
در سایت درآمد برتر چند روش پشتیبانی رو برای راحتی شما در نظر گرفتیم تا با سرعت بیشتری به پیام های شما رسیدگی کنیم. برای دریافت سریع فایل می تونید از طریق پشتیبانی آنلاین و یا از طریق شماره های 09192682620 و 09909964245 در واتساپ با ما در ارتباط باشید و ایمیل و شماره همراهی که در زمان خرید ثبت کردید رو ارسال کنید تا فایل رو برای شما بفرستیم. همچنین می تونید از فرم تماس با ما و یا از طریق تیکت در حساب کاربری خودتون این مشخصات رو برای ما ارسال کنید تا فایل رو به ایمیل شما بفرستیم.
اگه فایل با توضیحات همخوانی نداره کافیه از طریق تیکت این موضوع رو به ما اطلاع بدید. ما فایل رو بررسی میکنیم و یا فایل اصلی رو به ایمیل شما میفرستیم و یا اینکه هزینه ای که پرداخت کردید رو به حسابتون برگشت میزنیم. توضیحات کامل تر در این خصوص رو می تونید توی صفحه "راهنمای خرید و دانلود" مطالعه کنید.
برای اینکه در زمان پرداخت آنلاین به مشکل برخورد نکنید باید V P N خاموش باشه و از مرورگرهای موزیلا فایرفاکس و کروم استفاده کنید. و ضمنا در صفحه "پیش فاکتور خرید" مشخصات خودتون رو به شکل صحیح وارد کنید. این موضوع رو در نوشتن ایمیل هم در نظر داشته باشید که ایمیلی که فعال هست و بهش دسترسی دارید رو بنویسید. ایمیل صحیح به این شکله daramadebartar.ir@gmail.com